Ozobot v pěti výukových lekcích pro školáky
V následujícím článku vás čeká 5 výukových lekcí, prostřednictvím kterých se s Ozoboty nejen seznámíte, ale i naučíte pracovat. Jsou určeny pro školní výuku. Na konci popisu každé lekce najdete odkaz pro její stažení ve formátu PDF.
Rady a tipy 20. 11. 2018
Ozobot, základní trénink – lekce č. 1 (obecné seznámení s Ozobotem a ozokódy)
Tato lekce je výborná na to, aby se žáci s Ozobotem nejprve seznámili. Studenti se naučí, jak Ozobot vnímá své okolí, a jakým způsobem se v něm pohybuje. Mimo jiné si nastudují i zadávání ozobotových příkazů pomocí ozokódů, což jsou barevné kódy, na které Ozobot reaguje. Celková délka této lekce je cca 60 minut.
Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 1 v PDF >> ZDE
Ozobot, základní trénink – lekce č. 2 (ovládání Ozobota a používání ozokódů)
Studenti se naučí Ozobota ovládat a směrovat pomocí ozokódů. Také se zde dozví, jak používat Ozobota na tabletu. Příklady a dráhy v této lekci jsou založeny na matematice, ukáží však studentům i základy statistiky. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.
Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 2 v PDF >> ZDE
Ozobot, základní trénink – lekce č. 3 (bližší specifikace ozokódů, základy kombinatoriky a optimalizace)
Studenti se lépe naučí porozumět tomu, jak používat blikající a statické ozokódy. A to jak na papíře, tak na digitálních obrazovkách. Také se seznámí se základy kombinatoriky a optimalizace. A nakonec přijde zábavné cvičení s názvem „bludiště obchodního cestujícího“. Celková délka této lekce je od cca 60 minut až do několik vyučovacích hodin.
Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 3 v PDF >> ZDE
Ozobot, základní trénink – lekce č. 4 (základy programování, seznámení s aplikací OzoGroove)
Tato lekce ukáže studentům základní kroky programování. Pomocí aplikace OzoGroove se naučí, jak rozložit geometrické obrazce a naučit Ozobota, aby se podle nich pohyboval. Jako poslední úkol musí studenti nastavit program tak, aby Ozobot tancoval. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.
Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 4 v PDF >> ZDE
Ozobot, základní trénink – lekce č. 5 (základy informační technologie, práce s aplikací OzoGroove)
Tato lekce seznámí studenty se základy informační technologie, programování a funkcí. Studenti mají za úkol v bezplatné aplikaci OzoGroove vyrobit, opravit a spustit program složený z různých funkcí tak, aby Ozobot vytvořil svým pohybem písmena OZO. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.
Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 5 v PDF >> ZDE
Školní předměty, ve kterých se zmiňované lekce doporučují probírat: robotika, matematika, informační technologie.