S Robotworldem jsme se zúčastnili 1. ročníku akce Robotické hračky
V sobotu 5. listopadu proběhl 1. ročník akce Robotické hračky, která se uskutečnila v Baťově Institutu ve Zlíně. Veřejnosti, zejména dětem, jejich rodičům a pedagogickým pracovníkům, byly představeny nejrůznější robotické hračky prostřednictvím interaktivních workshopů.
Novinky 08. 11. 2022
Cílem této akce bylo přiblížit široké veřejnosti práci s robotickými hračkami a ukázat jim, že při hraní se toho dá spoustu naučit.
Programování u dětí rozvíjí logické myšlenky, podporuje kreativitu, představivost a učí je kritickému myšlení. Především pedagogové se mohli inspirovat, jak robotické hračky zapojit do výuky. Přepokládá se, že programování bude v budoucnu jednou z důležitých dovedností, která bude uplatnitelná v mnoha odvětvích. Nespadá už totiž pouze do technologických oborů, ale i například do oblasti financí, obchodu či zdravotnictví. Znalost programování může v budoucnu dětem přinést zajímavé pracovní příležitosti. Výuka informatiky na školách se tomu tedy začíná již pomalu přizpůsobovat.
Robotworld se do této akce také zapojil a přivezl robotické hračky a další vzdělávací programovatelné pomůcky. Každý si mohl vyzkoušet, jak se ovládají a zkusit si některé z nich jednoduše naprogramovat. Hračky se daly na místě i zakoupit.
Na výstavě jste se mohli u našeho stánku seznámit se zábavným robotem Marty, který umí chodit, tančit a hýbat obočím. Děti ho mohou ovládat pomocí barevných kódovacích karet nebo ovladače v mobilní aplikaci. Pokročilý studenti mohou programovat robota pomocí ScratchJr, Scratch nebo textového kódovacího jazyka Python nebo JavaScript. Další interaktivní hračkou byl Zigybot, který rozpozná 17 českých vět/příkazů a reaguje na ně různými variantami odpovědí nebo provede požadovanou akci. Zigy umí i zpívat a tančit, takže si s ním děti užijí spoustu legrace.
Pro ty nejmenší jsme přivezli na ukázku interaktivního robůtka Robobloq Qobo, který je vhodný pro děti už od 3 let a pomáhá se základy programování hravou formou. Další takovou hračkou, která děti zabaví a zároveň při hraní rozvíjí logické myšlení, prostorovou orientaci a plánovaní je včelka Bee-Bot.
Pro starší děti jsme měli programovatelné stavebnice. Sada Apitor obsahuje 400 dílků a lze z ní sestavit 18 různorodých robotů, se sadou Engino Mini Robotics až 38 modelů. Při jejich vytváření si děti opět osvojují základy programovacího jazyka.
Další hračkou, která děti vtáhne do tvořivé hry a seznamuje je zábavně s programováním je vláčkodráha Intelino Smart Train. Vláček lze ovládat na dálku přes aplikaci nebo vytvořením příkazů přímo na koleji pomocí barevných lamel. Při této hře si tak vyzkouší zacházení s moderními technologiemi v praxi.
Na výstavě nemohl chybět oblíbený Ozobot – ten již získal řadu ocenění a MŠMT je schválený jako pomůcka pro výuku. Je to malý robůtek s velkým mozkem a své příznivce má mezi dětmi i dospělými. Ti nejmenší si mohou pomocí fixů nakreslit dráhu s křižovatkami a zatáčkami, v pokročilých variantách se k ovládání využívá složitější logiky, matematiky, funkcí, a to pomocí programování v editoru OzoBlockly.
Ve spolupráci s HEXBUGEM jsme představili Nano brouky, kteří v sobě mají zabudovaný vibrační motorek. Ten jim zajišťuje zábavné běhání po podlaze.
Na další hračky, které máme v nabídce se můžete podívat zde.
Účast na akci byla velmi bohatá a můžeme se tedy těšit i na další ročník.