Jsem fanda na robotické spotřebiče, mám jich doma docela hodně. Předně si myslím, že by se měly psát recenze až po roce, a tedy ne po týdnu, jelikož se pravé technické problémy projeví až časem. Mám doma robotické vysavače, mám doma i roombu robotický vytírač, ale štval mě čas strávený nad pouštěním robotů za sebou. Mám za sebou i roombu combi, tedy vysavač s vytíračem, kde funkce vytírání je přes uvolňování vody na zem a stíráním kousku hadřičky. U tohoto comba jsem si dokonce všimla velmi nízkého výkonu na vysávání. Proto jsem riskla nákup téhle mašiny X20+. Je nutné zdůraznit, že mašina funguje jen na 1 patře domu, zkoušela jsem přenést mašinu do druhého patra, ale tam se točila jen dokola a hledala základnu a nerozjela čištění. Tedy buď člověk koupí 2 mašiny na 2 patra nebo druhé patro řeší jinak. Před každým rozjetím vypere hadry, natáhne vodu a jede. Vnímám, že se vrací do základny každých 10-14 m2 a vypustí špinavou vodu, napustí čistou vodu a vypere hadry. Tedy, vysavač musí mít pořád vlastní dojezd na základnu, nesmíte mu zavřít dveře a nechat ho v místnosti. Přemýšlela jsem, jak to budu dělat v zimě, když mám část přízemí v zóně zádveří a technické místnosti, tuto zónu držím míň vytápěnou a izoluju ji dveřmi, jakmile tyto dveře ale zavřu, zas robot bude bez dosahu na základnu a začne se točit. Tedy fakt, že to je automat, mě malinko omezuje v mojí zvyklosti používání. Co je na robotu sympatické, je styl mopu, kdy 2 kotouče čistí a otáčejí se dokola, to je zcela jiný systém mopování, než má většina vytíračů. Líbí se mi výstup mopování na dlažbě, kterou mám v celém přízemí. Po mopování chodím fascinovaně vylívat nádrž na špinavou vodu a voda je šedá. Do nádrže na čistou vodu nalévám i prostředek na mytí podlahy, byť to výrobce zakazuje, je to šetrný přípravek, který mám vyzkoušený z minulosti na jiných robotech, které jim neškodí. Robot má 4 intenzity vysávání a na hladkých podlahách se používají jen první 2 intenzity, překvapilo mě, jak je to tiché. Nejhlasitější je pak ta technická přestávka robota, kdy natahuje zásobník prachu a vypouští a pere hadry. Jelikož je pro mě nákup robotů něco jako nákup hračky, nemám vysoké očekávání a nezboří se mi svět, když po 2 letech půjdou na robotický hřbitov. Kde vnímám slabinu je, že se k vodě ve vysavači nedostanu, asi se to napouští přes dírky, tedy těžko říct, jaké bude mikrobiologické klima uvnitř vysavače. Na závěr řeknu, že netuším, jak může být na trhu současně Xiaomi a Roborock za 31 tis korun, podle všeho mají stejné náhradní díly a vyrábí se ve stejné fabrice, takže nerozumím rozdílu v ceně.
Vaše dotazy
Vložit dotaz
Karolína 6. 1. 2025
Přesunutí stanice
Dobrý den, u vysavače Xiaomi X20 jsme přesunuli základnu do jiné místnosti, ale na mapě nám to ukazuje vysavač i se základnou stále v původní místnosti, je možné v mapě základnu nějakým způsobem přemístit?
Děkuji
Reagovat
Veronika Specialista 13. 1. 2025
Dobrý den,
stanice se ukazuje na mapě dle původního mapování, jelikož mapa byla dokončena zajetím robota do stanice. Pro změnu umístěny stabice je potřeba znovu mapu vytvořit a uložit. Stačí robota spustit a nechat dokončit do stanice bez přerušením. Dále pak je tato mapa připravena k editaci a uložení do seznamu map.Krásný den
Reagovat
Klára Specialista 9. 1. 2025
Dobrý den, musíte nechat robota nově zmapovat domácnost a sám si základnu na mapu usadí na správné místo. Přejděte na Nastavení mapy a zvolte smazat či resetovat mapu.
Hezký den
Reagovat
Karolína 9. 1. 2025
Dobrý den, děkuji za odpověď, ale vysavač si našel základnu druhý den sám při vyjetí k úklidu. Reset mapy nebyl nutný.
Děkuji
Reagovat
Klára Specialista 9. 1. 2025
Děkujeme za informaci a jsme rádi, že se vše hladce vyřešilo. Hezký den
Reagovat
Marie 6. 1. 2025
Barva mapy
Dobrý den
Prosím, je možné nastavit odlišné barvy místností na mapě. Aktuálně je jen světle a tmavě modrá. Vím, že to má vysavač x10+, ale u x20+ jsem to nenašla ? Děkuji Tesárková
Reagovat
Julia Specialista 10. 1. 2025
Dobrý den,
pokud tato funkce není v editování místností, tak to nelze. Krásný den.
Reagovat
Klára Specialista 9. 1. 2025
Dobrý den, barvy jsou automaticky přiřazeny systémem a obvykle je nelze měnit manuálně. Nicméně pokud znovu rozdělíte místnosti, barvy se mohou znovu vygenerovat. Pokud se ani tak nepřidá více barevných možností, sytém je nepodporuje. Hezký den
Reagovat
Mk 20. 1. 2025
Když se dívám na Vaše odpovědi tak je evidentní že tomu moc nerozumíte. Vaše odpovědi jsou zavádějící až mylné. Pokud po tomto stroji a všeobecně po aplikaci moc nevíte tak prosím neraďte.
Reagovat
Blažek 2. 1. 2025
Robot hlásí závadu
Dobrý den, robot hlásí závadu
The robot vacuum couldn't start
Please move the robot away from the carpeted area
Stane se to ale až když zajede do stanice a já ho třeba po chvíli chci spustit tak nechce vyjet. Musim ho ručně vyndat, znova vložit a odmacknout oranžově blikající tlačítko. Poté vše zas funguje dal. Mam x20 max.
Čidla ve spod jsou čistá. A koberce mam vypnutý. V nastavení jsem všude nastavil dlažbu. Vysavač je týden v provozu.
Dekuji za odpověď
Reagovat
Klára Specialista 9. 1. 2025
Dobrý den, v tomto případě bych zkusila tyto možnosti:
Hezký den
Reagovat
Roman 26. 12. 2024
Ovladani
Dobry den, lze ovladat x20+ ze dvou mobilů?
Reagovat
Miloš Rychtář 30. 12. 2024
Ano. Stačí nazdílet v nastavení pro jiný účet xiaomi.
Reagovat
Klára Specialista 9. 1. 2025
Dobrý den, děkujeme za rychlou reakci. Ano, zařízení je možno nasdílet.
Hezký den
Reagovat
Hanka 25. 12. 2024
Místnosti
Dobrý den, máme zmapovanou jídelnu a chceme přidat chodbu a pak obývák, ale absolutně netušíme jak. Můžete nám poradit? Díky
Reagovat
Veronika Specialista 2. 1. 2025
Dobrý den,
mapování je potřeba provést celého podlaží najednou, a to tak že robot zahájí úklid a bez přerušení zajede a ukončí úklid opět ve stanici.Tak vznikne mapa celého podlaží a až po té mapu lze editovat na konkrétí místnosti. Krásný den
Reagovat
Julia Specialista 31. 12. 2024
Dobrý den,
při úklidu musíte nechat otevřený dveře a vysavač si dokreslí mapu, kterou v aplikaci rozdělíte. Krásný den.
Reagovat
Petr 25. 12. 2024
To stejné by zajímalo i mě. Nechci skenovat znovu cy dům, chci pouze přidat jen další místnost dodatečně.
Díky za info
Reagovat
Bára 26. 12. 2024
Řešíme ten samý problém, při tom prvotním rychlém vytvoření mapy jsme nepřidali špajz.
Kdyby nešla dodatečné přidat jen ta jedna místnost, tak kde je prosím možnost naskenovat opětovně celý dům ? Předem děkuji za odpověď
Reagovat
Miloš Rychtář 30. 12. 2024
Jde to. Stačí nechat otevřené dveře a při úklidu najede i tam s zvětší původní vedlejší místnost. A pak v nastavení místnost rozdělit.
Reagovat
Vítek 9. 12. 2024
Zrcadla
Dobrý den mám problém že robot má problém se zrcadly když jsem zrcadla zakryl tak se mapa udělala ale při úklidu když byla zrcadla odkrytá tak se nacetli jako prostor a dělalo to problémy.
Jde to nějak vyřešit?
Reagovat
Erika Specialista 13. 12. 2024
Dobrý den,
v aplikaci, kde máte mapu místnosti, označte zrcadla jako zakázanou oblast. Tímto způsobem bude vysavač vědět, že se zrcadlu má vyhýbat, i když je odkryté. S pozdravem Robotworld
Reagovat
Juraj 8. 12. 2024
Problem s wifi
Dobrý den,
Robot xiaomi vacuum 20+ první tři měsíce bez jediného problému, potom se začal vysavač odpojovat od wifi a aplikace ukazuje že je offline. Už jsem zkusil v aplikaci vymazat paměť i manuálně restartovat wifi na vysavači. Vžy se připojí 2-3 dny funguje a zase se odpojí a musím spárovat nově. Při odpojeném stavu nesvítí ani nebliká kontrolka wifi. věděli byste mi poradit co mám dělat?
Reagovat
Erika Specialista 13. 12. 2024
Dobrý den,
je nám velmi líto, že se Vám vysavač chová neobvykle. Vzhledem k tomu, že se problém s robotem nevyřešil, doporučujeme Vám ho zaslat na reklamaci, kde bude podroben podrobné diagnostice a opravě. S pozdravem Robotworld
Reagovat
Martina Mládková 1. 12. 2024
Odsávání vody
Dobrý den, vysavač x20+ neodčerpává špinavou vodu během vytírání. Vypadá to, že je ucpaná hadička vedoucí vodu do nádoby na špinavou vodu. Jak vyčistit?
Reagovat
Klára Specialista 3. 12. 2024
Dobrý den, dle našeho servisního technika bude nutné robota poslat na servisní prohlídku. Hadičku sám neuvolníte či může dojít k poškození vysavače. Informace o servise či reklamaci naleznete zde: www.robotworld.cz/servis.
Hezký den
Reagovat
Tomáš Horáček 26. 11. 2024
Čisticí nožík a štěteček
Dobrý den, kde najdu u vysavače Xiaomi vacuum x20 pluls, čisticí kartáček s nožíkem?
Reagovat
Michaela Specialista 29. 11. 2024
Dobrý den,
čistící nástroj není součástí balení. Můžete koupit v příslušenství https://www.robotworld.cz/cistici-nastroj-xiaomi-black .
Pěkný den.
Reagovat
Tobiáš 19. 11. 2024
Robot mopuje koberce
Dobrý den. Potřebuji poradit. Máme vysavač Xiaomi vacuum X20+ první den a při mopování vysavač mopuje i koberce i přes to, že by to dělat neměl. Co s tím mám dělat?
Reagovat
Michaela Specialista 20. 11. 2024
Dobrý den,
mrzí nás Vaše potíže. Pokud nemáte funkci rozpoznání koberců vypnutou v aplikaci, tak bude potřeba poslat robota na reklamaci. S pozdravem Robotworld.
Reagovat
Tobiáš 20. 11. 2024
Děkuji za odpověď. V nastavení jsem nenašel funkci automatického rozpoznání koberců, musel jsem je přidat do mapy vysavače ručně.
Reagovat
Veronika Specialista 21. 11. 2024
Dobrý den,
model x20+ nemá automatické rozpoznání koberců jako model x10+, postrádá spodní snímač. Pokud máte kombinaci povrchů s kobercem, je potřeba nejprve koberce v aplikaci vyznačit a až po té bude model X20+ automaticky mopy zvedat při najetí na koberec. Krásný den
Reagovat
zobrazit všechny dotazy 81