GITAI posílá autonomního robota na vesmírnou stanici
Ze světa robotiky 16. 09. 2020
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání
Řidiči vysokozdvižných vozíků mohou nově v několika amerických a evropských skladech ovládat své stroje díky teleoperačnímu systému na míle daleko.
Ze světa robotiky 26. 10. 2020
V průběhu stále neutuchající pandemie koronaviru se mnozí z nás spoléhali na to, že nám bude zboží do našich domovů doručováno ještě častěji než dříve. Každopádně tím, jak se virus dokáže poměrně snadno šířít, se i samotné zásobování stává poměrně značným problémem. Asi největší zádrhel nastává v momentě, kdy se např. v centrálních skladech dodavatele nakazí tímto virem třeba řidiči vysokozdvižné techniky.
Preventivním opatřením by podle spoluzakladatele společnosti Phantom Auto, Eliota Katze mělo být jednoznačné snížení počtu pracovníku v dané oblasti. Jak toho ovšem chce docílit? Řešení by mělo spočívat v teleoperačním systému, díky kterému by se vozidlo, tedy v tomto případě vysokozdvižný vozík dal ovládat distančně.
Pokud jde o dálkově ovládaná vozidla, teleoperace obvykle zahrnuje vybavení automobilu nebo kamionu kamerami a dalšími senzory, které dodávají informace vzdálenému operátorovi v bezpečné vzdálenosti.
Celá řada renomovaných odborníků vidí tento koncept jako odrazový můstek mezi tradičně poháněnými vozidly a zcela autonomními prostředky budoucnosti. Otázkou ovšem zůstává, zdali je bezpečné řídit velký kamion nebo vysokozdvižný vozík na míle daleko, a je to ekonomičtější než mít na místě vyškoleného řidiče nebo operátora?
Zdroj: Phantom Auto